• 005.jpg
  • 004.jpg
  • 001.jpg

Relikwie

Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Parafia św. Andrzeja Ap. - Sanktuarium Pasyjne i Maryjne

Rynek 2, Wąsosz Górny, 42-110 POPÓW

tel. 691 865 879 (Uprasza się, aby dzwonić wyłącznie w sprawach posługi duszpasterskiej i kancelarii),
parafia@kalwaria-wasosz.pl
NIP 574 179 55 44, REGON 040046850, Numer konta 72 8259 0004 2001 0000 1270 0001
Kancelaria parafialna czynna od poniedziałku do piątku po wieczornej Mszy świętej. W soboty w godz. 800 - 900.

I Ty możesz włączyć się we wszelkie prace związane z naszym Sanktuarium! Więcej informacji: Aktualności

Ogólnopolski Dzień Modlitwy Rycerstwa Niepokalanej

Niepokalanów 27/28 lipca 2019r.

Od słowa do czynu w mocy Ducha Świętego na wzór św. Maksymiliana”

Do Niepokalanowa, z naszej parafii, pojechało dziewięć osób. Dołączyliśmy do Rycerek z Częstochowy i Kłomnic. Z Wąsosza wyjechaliśmy około godz. 7.00. Wcześniej, wszyscy zapaliliśmy znicz imieninowy na grobie ks. Krzysztofa Jeziorowskiego i odmówiliśmy wspólnie modlitwę za zmarłych, którą poprowadził ks. Damian Krzeszkowski, wikary z Parafii św. Maksymiliana z Częstochowy. Przy grobie zrobiliśmy wspólne pamiątkowe zdjęcie.

Powitanie Nowego proboszcza ks. Seweryna Wiatrowskiego

w Sanktuarium Maryjno – Pasyjnym w Wąsoszu Górnym

07.07.2019 r.

W niedzielę 07.07.2019 r. na Mszy Św. o godz. 9.00, ks. dziekan dekanatu pajęczańskiego odczytał wiernym dekret abp Wacława Depo o przeniesieniu ks. Seweryna Wiatrowskiego do naszej parafii. W imieniu parafian powitała go Joanna Pawełoszek wraz z Andrzejem Mazikiem.

Musimy dać sobie trochę czasu na poznanie się i przyzwyczajenie do nowej sytuacji, musimy przyjąć wolą Bożą.

Życzymy wszystkiego dobrego nowemu proboszczowi, opieki Matki Bożej Wąsoskiej, będziemy wspierać na miarę naszych możliwości pracą, ofiarą i modlitwa. Szczęść Boże.

W dniu 08.06.2019 r. z naszej parafii wyruszyła pielgrzymka do Torunia. Było nas 38 osób nie wszystkie osoby należą do Rycerstwa Niepokalanej, ale były chętne zobaczyć Toruń i nie tylko. Z Wąsosza wyjechaliśmy o godz. 5.00 głównym celem zwiedzania był Toruń. Zwiedzaliśmy Stare Miasto, Rynek byliśmy obok słynnej krzywej wieży, domu Mikołaja Kopernika, zakupiliśmy słodkie pierniczki, zwiedzaliśmy i uczestniczyliśmy we Mszy św. w Sanktuarium NMP Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II. O godz. 14.00 był obiad i pyszne lody. Z Torunia pojechaliśmy do Włocławka, miejsca gdzie zostało wyłowione ciało bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Byliśmy też w Sanktuarium męczeństwa bł. Jerzego Popiełuszki i nowo powstałym muzeum. Pojechaliśmy również do Ciechocinka, zobaczyć tężnie solankowe i trochę się poinhalować. Do Wąsosza wróciliśmy około godz. 22.00. Wyjazd jednodniowy, ale bardzo owocny, pogoda też dopisała, w drodze powrotnej śpiewaliśmy dużo pieśni Maryjnych , ale też do Ducha Świętego, bo była to wigilia święta Zesłania Ducha Świętego.

Pożegnanie ks. Tomasza Gila

30.06.2019 r.

W niedzielę 30.06.2019 r. o godz. 11.30 na uroczystej Mszy Św. w naszej wypełnionej po brzegi świątyni, ze smutkiem pożegnaliśmy proboszcza ks. Tomasza Gila, który dekretem abp Wacława Depo został przeniesiony do Parafii św. Jana Chrzciciela do Olsztyna koło Częstochowy. W imieniu parafian mowę pożegnalną wygłosiła nasza rycerka, Elżbieta Kasprzak, a towarzyszył jej radny Henryk Wróż. Mszę Św. ubogacał śpiew organisty Piotra Kopery, który wybrał pieśni chwytające za serca wszystkich obecnych, czytania, Ewangelia i kazanie było tak wpasowane w ten smutny dla nas czas, że parafianie mieli łzy w oczach. Na koniec Eucharystii Sabina Szymoniak przygotowała niespodziankę dla odchodzącego proboszcza, zmontowała krótki filmik z życia ks. Tomasza w naszej parafii z pięknym podkładem muzycznym i wtedy nawet proboszcz nie krył wzruszenia.

Bardzo dziękujemy ks. Tomaszowi Gilowi za pięć lat posługi w naszej wspólnocie i życzymy obfitości Łask Bożych, zdrowia, dobrych ludzi wokół i niech Pan Jezus prowadzi. Szczęść Boże.

Jak co roku, w kolejną rocznice śmierci ks. K. Jeziorowskiego, spotyka się tu Rycerstwo naszej Archidiecezji. W tym wyjątkowym dniu, gościliśmy Rycerzy Niepokalanej z Częstochowy z ks. D. Krzyszkowskim, z Kłomnic, Kamieńska, z Radomska, Bełchatowa i z Łaz, miejscowości rodzinnej zmarłego proboszcza. Spotkanie to liczyło ponad 100 osób.